Weergaven:
Vraagstelling: Hoe pas je het grootboeknummer van een betaalwijze in de kassa aan?

In unTill is het mogelijk om een grootboeknummer toe te voegen aan een betaalwijze. Dit grootboeknummer wordt onder andere weergegeven in omzetrapportages die gerelateerd zijn aan betaalwijzen.

Let op! Het aanpassen van de grootboeknummers in de kassa heeft geen effect op een boekhoudkoppeling. Indien je iets in deze koppeling gewijzigd wilt hebben neem dan contact op met onze supportafdeling via ons support formulier op www.adnamics.nl/support.

 

Toevoegen van een grootboeknummer

Om een nieuw grootboeknummer aan te maken navigeer je in de backoffice naar <Algemene data><Algemeen><Boekhouding>

 
In het overzicht Boekhouding kun je met het knopje linksboven een nieuw grootboeknummer toevoegen. Er komt een pop-up in beeld waar je een grootboeknummer en een omschrijving in kunt vullen. In onderstaande voorbeeld wordt grootboeknummer 2235 genaamd "Overmaking bank" aangemaakt. 
 
 
Toewijzen van een grootboeknummer aan een betaalwijze
Om een grootboeknummer toe te wijzen aan een betaalwijze navigeer je naar <Algemene data><Algemeen><Betaling>. Selecteer hierin de betaalwijze waarvan je het grootboeknummer wilt wijzigen.
 
Wanneer je de gewenste betaalwijze geselecteerd hebt opent het volgende scherm. Middels het veld "Boekhouding" kun je met de drie-puntjes een ander grootboeknummer toevoegen.
 
In het volgende venster selecteer je het grootboeknummer welke je aan deze betaalwijze wilt toevoegen. In dit voorbeeld grootboeknummer 2235 "Overmaking bank". Wanneer dit is gelukt druk je op "Ok" om de wijzigingen op te slaan.
 
 
Support
Heb je nog ergens hulp bij nodig? Via ons support formulier op
www.adnamics.nl/support, kun je gemakkelijk je wijzigingsverzoek of vraag indienen.
Kritieke situatie waardoor werken met de kassa niet mogelijk is? Bel support via
088 – 203 21 00. Adnamics is 24/7 bereikbaar.