Weergaven:
Vraagstelling: Hoe pas je het grootboeknummer van een omzetgroep in de kassa aan?
 
In unTill is het mogelijk om een grootboeknummer toe te voegen aan een omzetgroep. Dit grootboeknummer wordt onder andere weergegeven in de omzetgroepen en Web management. 
Let op! Het aanpassen van de grootboeknummers in de kassa heeft geen effect op een boekhoudkoppeling. Indien je iets in deze koppeling gewijzigd wilt hebben neem dan contact op met onze supportafdeling via ons support formulier op www.adnamics.nl/support.
 
Toevoegen van een grootboeknummer
OM een nieuw grootboeknummer aan te maken navigeer je in de backoffice naar <Algemene data><Algemeen><Boekhouding>
 
In het overzicht Boekhouding kun je met het knopje linksboven een nieuw grootboeknummer toevoegen. Er komt een pop-up in beeld waar je een grootboeknummer en een omschrijving in kunt vullen. In onderstaande voorbeeld wordt grootboeknummer 8020 genaamd "Omzet Frisdranken" aangemaakt. 
 
 
 
 
 
Toewijzen van een grootboeknummer aan een omzetgroep
Om een grootboeknummer toe te wijzen aan een omzetgroep navigeer je naar <Restaurant><Product><Groepen>. Selecteer hierin de omzetgroep waarvan je het grootboeknummer wilt wijzigen.
 
Wanneer je de gewenste omzetgroep geselecteerd hebt opent het volgende scherm. Middels het veld "Omzet" kun je met de drie-puntjes een ander grootboeknummer toevoegen.
 
 
 
In het volgende venster selecteer je het grootboeknummer welke je aan deze omzetgroep wilt toevoegen. In dit voorbeeld grootboeknummer 8020 "Omzet Frisdranken" Als dit is gelukt druk je op "Ok" om de wijzigingen op te slaan.
 
Support
Heb je nog ergens hulp bij nodig? Via ons support formulier op www.adnamics.nl/support, kun je gemakkelijk je wijzigingsverzoek of vraag indienen.
Kritieke situatie waardoor werken met de kassa niet mogelijk is? Bel support via 088 – 203 21 00. Adnamics is 24/7 bereikbaar.