Weergaven:
Probleemstelling: Rapportages via de mail niet ontvangen

In unTill is het mogelijk om rapporten op een ingestelde tijd automatisch te laten versturen. Dit gebeurt direct vanuit de kassa. Indien je dit nog niet hebt kun je dit aanvragen middels het online support aanvraagformulier.
Wanneer je de rapporten niet hebt ontvangen kan dit verschillende oorzaken hebben:

 

Kassa staat uit
Het rapport wordt via een taak op gezette tijden uitgevoerd (normaliter 06:00 uur). 
Indien op het ingestelde activatie tijdstip de PC niet aan staat, of op het netwerk (Internet) is aangesloten, zal er geen mail worden verstuurd.
Wij raden aan om de verschillende systemen 's nachts aan te laten staan. Elke nacht wordt er automatisch een back-up van de systemen gemaakt.  

Mail in Spam Box
Het is mogelijk dat het rapport wel is verstuurd, maar dat deze in de SPAM box is belandt. Controleer in je mailbox onder "Ongewenste mail" of de rapporten hier in staan. 
Voeg indien nodig ons mailadres (noreply@untill.nl) toe aan je "veilige afzenders".

Taak is verwijderd
De mogelijkheid bestaat dat de taak welke het mailen van rapporten uitvoert is verwijderd. Hierbij zal de taak opnieuw aangemaakt moeten worden. Dit kun je aangeven middels ons online support aanvraagformulier.

 

Nasturen van rapporten via de mail
Om een rapport naar jezelf te mailen ga je naar het "Rapportage" scherm van jouw kassa. Druk op het "E-mail icoon" en selecteer vervolgens het gewenste rapport.

 

Selecteer de ontvanger uit de lijst. Indien deze er nog niet tussen staat kun je deze met de knop "[ Nieuwe E-mail ]" aanmaken/toevoegen.

 
Support
Heb je nog ergens hulp bij nodig? Via ons support formulier op www.adnamics.nl/support, kun je gemakkelijk je wijzigingsverzoek of vraag indienen.
Kritieke situatie waardoor werken met de kassa niet mogelijk is? Bel support via 088 – 203 21 00. Adnamics is 24/7 bereikbaar.