Weergaven:
VRAAGSTELLING: Hoe maak ik een nieuwe klant in unTill aan?

In unTill zijn er twee verschillende manieren om een klant aan te maken. Via de kassa zelf en via de backoffice.

 

1. Aanmaken van klanten op de kassa

1.1 Om in de kassa een nieuwe klant aan te maken, druk je op de "Klant" knop in het start-scherm van jouw kassa. 

 

1.2 In dit scherm vind je een overzicht van alle klanten in de kassa. Druk op "Nieuw" om een nieuwe klant aan te maken.

 

1.3 In het onderstaande veld kun je alle gegevens van de klant invullen.
Let op! Indien de klant op factuur kan betalen moet het vinkje bij ‘Op factuur?’ aan staan.

 

Indien alle gegevens ingevuld zijn, druk je op de "Bevestig" knop. De klant is nu aangemaakt en beschikbaar in zowel de backoffice als de kassa.

 

2. Aanmaken van klanten in de backoffice

2.1 Om in de backoffice een klant aan te maken, navigeer je naar <Restaurant><Persoon><Klanten>. In dit scherm vind je een overzicht van alle klanten in de database van unTill.

 

2.2 Selecteer een verglijkbare bestaande klant en druk op de "dupliceer" knop, om deze te kopiëren.

 

2.3 In tabblad "1 Algemeen" kun je de gegevens aanpassen van de klant die je gekopieerd hebt.

 

2.4 In tabblad "3 Contacts" kan je 1 of meerdere emailadressen toevoegen. Deze scheid je met een ';' teken van elkaar.

 

2.5 In tabblad "4 Personal" kan je het vinkje "op factuur" aan/uit zetten. Hierdoor kan de klant wel/niet op factuur betalen.

 

Indien alle gegevens ingevuld zijn druk je op de "Ok" knop. De klant is nu aangemaakt en beschikbaar in zowel de backoffice als de kassa.

Kosteloze E-learnings
Om je kennis en kunde van unTill® op peil te houden, heeft Adnamics speciaal voor jou kosteloze E-learnings ter beschikking gesteld. 
Maak hiervoor op https://www.adnamics.nl/e-learning eenvoudig een account aan.