Weergaven:
Vraagstelling: Hoe kan je facturen naar klanten versturen vanuit de backoffice?

In unTill is het mogelijk om facturen te versturen vanuit de backoffice van unTill. Facturen kunnen worden verstuurd wanneer een rekening is toegewezen aan een klant (waar factureren is toegestaan) en wordt afgerekend met de betaalwijze "Factuur'.
Druk hier om naar het kennisartikel te gaan omtrent het toewijzen van rekeningen aan vaste klanten. 

Let op! Voor het factureren vanuit unTill moet er een factuur template zijn ingesteld. Indien je dit nog niet hebt, kan je dit aanvragen middels het online support aanvraagformulier.

 

Versturen van Facturen 
1. Om een factuur te kunnen versturen, navigeer je naar <Restaurant><Persoon><Klanten>. In dit scherm vind je een overzicht van alle klanten in de database van unTill. Onder het kopje "Account" vind je ook het openstaande saldo van de klanten.

 

2. Klik in het klanten-scherm op de knop "facturatie management", welke hieronder uitgelicht.

 

3. Om een factuur te versturen vink je de betreffende klant aan en druk je op de knop "Send by E-mail". De factuur zal vervolgens worden gemaild naar het opgegeven mailadres van de klant.
    - Afdrukken facturen: Afdrukken van de factuur op een A4 printer.
    - Sla op als PDF: Opslaan van de factuur op de kassa. Deze zou je eventueel later kunnen toevoegen aan een mailing.

 

Markeren als betaald
Wanneer je het saldo van klanten actueel wilt bijhouden in unTill, is het zaak om facturen te markeren als betaald wanneer deze zijn voldaan.


1. Ga in het "Facturatie management"-scherm naar tabblad "2 Afgedrukte facturen".
2. Zoek de reeds gefactureerde factuur op. Dit kan door te filteren op periode en op laden te klikken.

 

3. Selecteer de factuur en klik op het groene vinkje "Markeer als betaald".

 

4. Selecteer in het volgende menu het moment van betalen en de betaalwijze.

 

De factuur is in unTill nu gemarkeerd als betaald.

 

Nogmaals versturen    
Mocht je de factuur nogmaals willen verzenden, ga je in het ‘Facturatie management’-scherm naar tabblad "2 Afgedrukte facturen". Hierin zie je de reeds verstuurde facturen. Deze kan je nogmaals mailen door deze aan te vinken en op het brief-icoon te drukken.  

 

Voorbeeld factuur
Hieronder een voorbeeld van de factuur zoals hij verstuurd wordt per mail. Een factuur wordt altijd als bijlage meegestuurd.

 
Kosteloze E-learnings
Om je kennis en kunde van unTill® op peil te houden, heeft Adnamics speciaal voor jou kosteloze E-learnings ter beschikking gesteld.
Maak hiervoor op https://www.adnamics.nl/e-learning eenvoudig een account aan.