Weergaven:
Vraagstelling: Hoe werken de Back office rapporten in Webmanagement?
 

Naast de rapporten uit Webmanagement is het tevens mogelijk om rapporten rechtstreeks uit de kassa te genereren. 
BackOffice rapporten zijn rapporten die rechtstreeks uit de actieve unTill database worden gehaald en zijn gelijk aan de rapporten die op de kassa worden uitgedraaid. Dit zijn zowel de A4- als POS-rapportages.

Let wel: het gebruik van BackOffice rapporten wordt niet geadviseerd. Complexe op maat gemaakte rapportages over een lange periode hebben invloed op de performance van uw kassa.

1. Om naar de Backoffice rapporten te gaan, navigeer je naar <Rapporten><Backoffice>. Aan de linkerkant verschijnt een lijst met alle beschikbare rapporten. 

 

2. Selecteer in de lijst aan de linkerkant, het gewenste rapport.  Stel de gewenste periode in van het rapport. Je kan een zelf aangegeven periode (kalender) instellen maar ook een vaste periode (bijvoorbeeld vorige maand, vorig kwartaal, lopende week etc.).
    - A4 rapporten: Deze rapporten worden op A4 formaat weergegeven.
    - POS rapporten: Deze rapporten worden zoals op de bonnen uit een rekeningprinter weergegeven.
    - Locatie: Selecteer de locatie, waarvandaan je de rapporten wil ophalen.

 

3. Wanneer je de gewenste filters heb ingesteld, kun je met de knop "Genereer rapport on POS" het gewenste rapport openen.
    - Als HTML opslaan: Download het rapport, als HTML bestand.
    - Print: Print het uitgedraaide rapport.
    - Mail: Mail het uitgedraaide rapport.

 

Let wel! Het laden van deze rapportages duurt langer, omdat er een taak wordt aangemaakt om dit rapport op de kassa te genereren. Wanneer deze taak op de kassa is uitgevoerd zal het rapport pas zichtbaar in Webmanagement zijn.

 
Kosteloze E-learnings
Om je kennis en kunde van unTill® op peil te houden, heeft Adnamics speciaal voor jou kosteloze E-learnings ter beschikking gesteld.
Maak hiervoor op https://www.adnamics.nl/e-learning eenvoudig een account aan.