VRAAGSTELLING: Hoe heropen ik een betaling die via Klearly is gedaan?
Met Klearly kun je een rekening die per pin is betaald opnieuw heropenen. Dit werkt zowel via de vaste pinterminal als via de handheld.
Tafel heropenen via de handheld
Als de betaling via de handheld is gedaan, ga je op de handheld naar het controlescherm. Dit vind je onder de unTill-knop, waar je ook kunt wisselen van plattegrond.
Selecteer de gesloten tafel die je wilt heropenen en kies voor ‘heropen betaling of bestelling’. Het systeem vraagt om bevestiging. Druk je op ‘Ja’, dan wordt de betaling teruggehaald in de Klearly-app en verschijnt de melding om de oorspronkelijke bankpas opnieuw tegen de terminal te houden. Het bedrag wordt vervolgens teruggestort en de tafel wordt heropend.
Je kunt de tafel daarna weer aanpassen en verder aanslaan.
Tafel heropenen via de kassa
Als de betaling via de vaste pinterminal is gedaan, kun je deze heropenen via zowel de kassa als de handheld.
Op de kassa open je het controlescherm via de knop ‘Controle’ (bovenin) of via ‘Manager’. Op de handheld vind je deze optie onder de unTill-knop.
Zoek de gesloten tafel op en kies voor ‘heropen betaling of bestelling’. Bevestig de actie met ‘Ja’. De betaling wordt teruggehaald naar de vaste Klearly-terminal, waarna je de oorspronkelijke bankpas opnieuw tegen de lezer moet houden. Na bevestiging wordt het bedrag teruggestort en de tafel heropend.
Ook hier kun je daarna weer verder met aanslaan en bewerken.
Deze functie staat standaard aan bij Klearly.
