Om de urenregistratie voor een medewerker te activeren, moet het vinkje "Inklokken" aanstaan in de betreffende gebruiker.
Deze vind je in de Backoffice > Algemene Data > Algemeen > Gebruikers > Gewenste gebruiker > POS > Inklokken.
Wanneer de gebruiker de setting “Aanmelden” actief heeft staan zal deze bij het aanmelden in unTill ingeklokt worden. De werktijd zal nu ingaan.
Aan het einde van de dienst of shift logt de gebruiker in op de kassa en selecteert de knop “Clock out”. De ingelogde gebruiker krijgt nu de vraag of hij pauze heeft gehad. “JA/NEE”
Overzicht gewerkte uren
Wanneer je een overzicht van de gewerkte uren wilt uitdraaien is er een rapport “O06 | Time & attendance” beschikbaar in het rapportage scherm. Deze ziet er als volgt uit:
Ook in de backoffice is er een mogelijkheid om de gewerkte uren per periode in te zien. Selecteer in de bovenste balk "Rapporten" en klik op "uurregistratie".
Er verschijnt een overzicht van de gewerkte uren die je kan filteren op gebruiker, datum en tijd.
Om een correctie op gewerkte uren van een medewerker uit te voeren. Selecteer je de aan te passen urenregel en gebruikt de pijl links/rechts op het toetsenbord tot het juist aan te passen veld is geselecteerd. Druk “Enter” en je kan het veld aanpassen. Druk vervolgens weer op “Enter” om deze te bevestigen.
Om je kennis en vaardigheden in unTill® up-to-date te houden, bieden we je kosteloze E-learnings aan. Je kunt eenvoudig een account aanmaken door hier te klikken. Zo blijf je altijd op de hoogte!