Om een koppeling te realiseren tussen jouw unTill-kassa en een derde partij dient er een zogenaamde "portforwarding" aanwezig te zijn. Om een portforwarding in te stellen dient er een aanpassing te worden gedaan in jouw kassa-netwerk.
Voor het instellen van een portforwarding in een Ziggo modem, dienen de onderstaande stappen genomen te worden. Eventueel kunnen wij dit ook voor jou instellen. Hiervoor hebben wij de inloggegevens nodig van het modem/router van jullie netwerkprovider.
Specifieke gegevens voor het maken van een portforwarding zijn per mail naar jou verstuurd. Indien nodig kun je deze ook opvragen middels het online supportaanvraagformulier.
1. Open een internetpagina op een apparaat in hetzelfde netwerk en toets in de URL-balk 192.168.178.1 De volgende pagina wordt geopend:
2. Het wachtwoord van de modem is terug te vinden op het kaartje bij de modem zelf zoals hieronder:
3. Wanneer je in de modem bent ingelogd navigeer je naar <Geavanceerde instellingen><Beveiliging><Poort-forwarding>
4. Druk om de knop "Voeg nieuwe regel toe" om een portforwarding toe te voegen. Het volgende scherm verschijnt.
5. In het veld "Lokaal IP" vul je het IP adres van de kassa in. Deze heb je gekregen vanuit de supportafdeling.
6. In de veldjes lokaal/externe begin/eindpoort vul je de poort in.
7. Onder het drop-downmenu "Protocol" selecteer je beide.
8. Onder het drop-downmenu "Ingeschakeld" selecteer je Actief.
9. Druk op de knop "Voeg reservering toe" om deze instellingen te bevestigen. De portforwarding is nu ingesteld.
Heb je nog ergens hulp bij nodig? Via ons support formulier kun je gemakkelijk je vraag of wijzigingsverzoek indienen.
Kritieke situatie waardoor werken met de kassa niet mogelijk is? Je unTill dealer is 24/7 bereikbaar voor storingen.